Friday, March 4, 2011

Περί πινακίδων, τζαμπατζήδων και άλλων τινών!

Το είδα και αυτό: Μετά από 20 και πλέον χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά, ήρθε η στιγμή να κατηγορηθώ και ως... διώκτης των ιστορικών αυτοκινήτων, έτσι ώστε... "να πουληθούν καινούρια και να μαζέψει διαφημίσεις αντιπροσωπειών το περιοδικό..." στο οποίο εργάζομαι! Το σχόλιο δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο του περιοδικού Αuto Classic του κατά τ' άλλα αξιοσέβαστου συναδέλφου κ. Δημήτρη Παπανδρέου (http://autoclassic-magazine.blogspot.com/). Αφορμή για τα δυσμενή αυτά σχόλια ήταν τα γραφόμενά μου στην προσωπική μου στήλη γνώμης στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού "Car & Driver". Αναφερόμουν στην κατάχρηση που γίνεται από πολλούς επιτήδειους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, οι οποίοι έχουν καταφέρει (άγνωστο πώς) να αποκτήσουν πινακίδες ιστορικού οχήματος (είτε από την ΦΙΛΠΑ, είτε από την ΕΛΠΑ) για κάποια παλαιά αυτοκίνητα τα οποία εκτός του ότι είναι πραγματικά σαράβαλα και ουδεμία σχέση έχουν με σωστά αποκαταστημένες αντίκες, κυκλοφορούν και καθημερινά (χωρίς βεβαίως να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, να περνούν ΚΤΕΟ κ.λπ.). Το αποτέλεσμα αυτής της κατάχρησης είναι να τίθεται εν κινδύνω ο θεσμός των πινακίδων ιστορικού οχήματος συνολικά. Παρακάτω σας παραθέτω ολόκληρο το σχόλιο που δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο του περιοδικού Auto Classic:

"Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

«ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ» ΕΛΠΑ ΚΑΙ ΦΙΛΠΑ (ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ)

Να κάνουμε, πρώτα απ’ όλα, μιά ερώτηση: Δηλαδή, πόσο συχνά βλέπετε να κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο με Ιστορικές Πινακίδες ΕΛΠΑ ή ΦΙΛΠΑ (καθ’ ότι αυτές είναι οι ΜΟΝΕΣ νόμιμες), το οποίο είστε απολύτως βέβαιοι ότι: α) δεν συμμετέχει σε Ιστορική εκδήλωση, β) δεν πηγαίνει στο συνεργείο, γ) δεν χρησιμοποιεί το «δικαίωμα» που του δίνει η σχετική Υπουργική απόφαση για «χιλιόμετρα συντήρησης»;
Να σας απαντήσουμε εμείς:

α) Εάν δεν είναι Παρασκευο-Σαββατοκύριακο αλλά καθημερινή (Δευτέρα-Πέμπτη), είναι δύσκολο να συμμετέχει σε Ιστορικούς αγώνες –πλην του Ιστορικού Acropolis και του Διεθνούς ΦΙΛΠΑ- κάτι άλλωστε που ελέγχεται εύκολα από το αγωνιστικό ημερολόγιο.
β) Εάν εμφανώς και προφανώς ο ιδιοκτήτης πηγαίνει τις εργάσιμες ώρες για ψώνια ή στο γραφείο του, τότε αποκλείεται να κυκλοφορεί είτε για να πάει στο συνεργείο είτε για χιλιόμετρα συντήρησης (ας μην κοροϊδευόμαστε, μεγάλοι άνθρωποι!).
γ) Εάν το αυτοκίνητο κυκλοφορεί κάποιο Σαββατοκύριακο-χαρά Θεού, τότε ναι, μπορεί να χρησιμοποιεί το «δικαίωμά του» για χιλιόμετρα συντήρησης (και ορθώς πράττει).
Επανερχόμεθα όμως στο αρχικό ερώτημα: ΠΟΣΑ αυτοκίνητα με Ιστορικές Πινακίδες βλέπετε να κυκλοφορούν στην καθημερινότητά σας; Να το απαντήσουμε κι αυτό: ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ έως ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΟΤΑΤΑ (και μιλάμε γι’ αυτά που «κυκλοφορούν», όχι τα παρκαρισμένα έξω από τα σπίτια των κατόχων τους).
Οι ελάχιστοι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων (όπως και οι επίσης ελάχιστοι έμποροι) που χρησιμοποιούν τις Ιστορικές Πινακίδες «για να γλυτώσουν τέλη κυκλοφορίας», δεν πιστεύουμε ότι δημιουργούν τόσο μεγάλο θέμα ώστε να του δώσουμε εμείς οι ίδιοι δημοσιότητα (η οποία μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα την συντριπτική πλειονότητα των κατόχων κλασσικών αυτοκινήτων): Την Κυριακή 27/2, η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ της Κυριακής» είχε σαν ένθετο «δώρο» στην πλήρη της έκδοση, το περιοδικό «Car & Driver». Σε μία στήλη, ένας δημοσιογράφος και μάλιστα «ειδικός» στα κλασσικά αυτοκίνητα, έδινε ευρεία δημοσιότητα και κατακευραύνωνε όσους πονηρούς...«κυκλοφορούν με σαράβαλα και ιστορικές πινακίδες»! Ο άνθρωπος τη δουλειά του κάνει βέβαια, δηλαδή κυνηγάει τα Ιστορικά για να πουληθούν καινούρια και να μαζέψει διαφημίσεις αντιπροσωπειών το περιοδικό, αλλά ταυτόχρονα «δίνει» στο πιάτο στους Κυβερνητικούς ολόκληρη την κοινότητα των Ιστορικών, γιατί το «ΕΘΝΟΣ» είναι μία εκ των εφημερίδων που, όχι απλώς «στηρίζουν» την παρούσα Κυβέρνηση, αλλά πολλές φορές την «ειδοποιούν» και την κατευθύνουν.
Πρότασή μας: Ας μιλήσουμε σε όσους χρησιμοποιούν Ιστορικές Πινακίδες με λάθος (κατά την άποψή μας) τρόπο. Ας τους σταματήσουμε στο φανάρι, και ας τους μιλήσουμε. Και βεβαίως, να στείλουμε τους αριθμούς τους στην ΕΛΠΑ και στην ΦΙΛΠΑ, ζητώντας να αφαιρεθούν, αν πρόκειται για –ελαχιστότατες- προκλητικές περιπτώσεις. Το να βγαίνουμε όμως σε Κυριακάτικη Κυβερνητική Εφημερίδα 200.000 φύλλων και να καταγγέλουμε «τα σαράβαλα», δεν πιστεύουμε ότι βοηθάει τα Ιστορικά αυτοκίνητα και τους δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες τους. Πρόκειται είτε για υπολογισμένη κίνηση, είτε για καθαρή ανοησία και επιπολαιότητα.

Υ.Γ.: Αυτοί που θέλουν όντως «τράβηγμα αυτιού» γιατί είναι απαράδεκτοι, είναι ορισμένοι –συγκεκριμένοι- έμποροι αυτοκινήτων που εμφανίζονται σε σχετικά sites (π.χ. Car.gr) και «διαφημίζουν» αυτοκίνητα ως «αντίκα, με Ιστορικές Πινακίδες, χωρίς τέλη κυκλοφορίας»!"

Ακολουθεί η δική μου απάντηση στα γραφόμενα του Auto Classic, η οποία παρά το ότι την έστειλα με e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση που υπάρχει στο ιστολόγιο, εντούτοις ο κ. Παπανδρέου δεν θεώρησε σκόπιμο να την δημοσιεύσει...

"Αγαπητέ Ghost Writer,

χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να ξαναπροβάλλω και από το παρόν ιστολόγιο ένα πρόβλημα που νομίζω ότι (πρέπει να) απασχολεί τους συνειδητοποιημένους λάτρεις των κλασσικών αυτοκινήτων. Να ξεκαθαρίσω, βεβαίως, ότι σαν μέλος της ΦΙΛΠΑ συμφωνώ και προσυπογράφω όσα αναφέρεις στο πρώτο μέρος του σημειώματός σου, δηλαδή σχετικά με τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας των ιστορικών αυτ/των.

Να σημειώσω ότι λόγω της δουλειάς μου (δοκιμές και φωτογραφήσεις αυτοκινήτων για το περιοδικό Car & Driver) είμαι συνεχώς στο δρόμο και σε αντίθεση με ό,τι νομίζεις, βλέπω ΠΟΛΥ συχνά αυτοκίνητα με πινακίδες ιστορικού οχήματος να κυκλοφορούν στο δρόμο. Δεν συμφωνώ, δηλαδή, με τον ισχυρισμό σου ότι οι κακοί χρήστες των πινακίδων είναι λίγοι και δεν δημιουργούν πρόβλημα. Τουναντίον, είναι πολλοί και γίνονται ολοένα και περισσότεροι! Και μάλιστα τα περισσότερα από τ' αυτοκίνητα που βλέπω είναι με πινακίδες ΕΛΠΑ (1 στα 5 που βλέπω είναι με πινακίδες ΦΙΛΠΑ). Αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο είναι το γεγονός ότι όλο και πιο συχνά συναντώ παλιά αυτοκίνητα με πινακίδες ΕΛΠΑ τα οποία είναι ΕΡΕΙΠΙΑ και κυκλοφορούν είτε σύροντας μπαγκαζιέρες με καυσόξυλα, είτε με... χαλκοσωλήνες δεμένους στη σκάρα οροφής κ.λπ. Δεν φαντάζομαι ότι οι οδηγοί τους πηγαίνουν στο... συνεργείο ή κάνουν χιλιόμετρα συντήρησης... Εμένα μου φαίνεται ότι τα χρησιμοποποιούν για τις καθημερινές τους δουλειές! Νομίζω πως όλοι καταλαβαίνουμε πως με την ανεύθυνη συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων (αλλά και την ανευθυνότητα των τεχνικών επιτροπών των λεσχών που χορηγούν πινακίδες αδιακρίτως)τίθεται σε κίνδυνο αυτός καθαυτός ο θεσμός των ιστορικών πινακίδων. Όπως έγραψα και στο άρθρο μου, το κόστος του σφάλματος θα το πληρώσουμε άπαντες μόλις το πρώτο «ιστορικό» που κυκλοφορεί καθημερινά αφήσει τον πρώτο πολίτη παραπληγικό σε ένα σοβαρό ατύχημα. Διότι η ασφαλιστική εταιρία το πρώτο που θα πράξει θα είναι να διερευνήσει το πως και το γιατί το ιστορικό αυτοκίνητο ήταν στο δρόμο τη δεδομένη χρονική στιγμή, έτσι ώστε να ΜΗΝ πληρώσει. Το χαμηλό ασφάλιστρο που εξασφαλίζουν οι πινακίδες ιστορικού οχήματος είναι χαμηλό ακριβώς επειδή υποτίθεται ότι αφορά αυτοκίνητα που ουσιαστικά τελούν εν ακινησία. Όλοι γνωρίζουμε πως όταν λαμβάνουμε μέρος σε ένα ράλλυ αντίκα, η συμμετοχή που πληρώνουμε περιλαμβάνει και ξεχωριστή ασφάλιση για τις μέρες του αγώνα.

Kαι μια και έθεσα τον όρο "ακινησία", να σημειώσω, επίσης, ότι κανονικά ούτε παρκαρισμένα έξω από τα σπίτια μας πρέπει να βρίσκονται τα κλασικά αυτοκίνητα με πινακίδες ιστορικού οχήματος, διότι απλούστατα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, αλλά εντάξει ας το παραβλέψουμε αυτό... Κανονικά τα αυτοκίνητα αυτά θα έπρεπε να βρίσκονται σε γκαράζ, αλλά ακόμα κι αν δεχτώ ότι κάποιος δεν έχει την οικονομική ευχέρεια να κατέχει ή να πληρώνει κάθε μήνα για ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, το κλασσικό αυτοκίνητο που παρκάρει στο δρόμο πρέπει να είναι φροντισμένο και σκεπασμένο και να βρίσκεται ΣΤΟ ΙΔΙΟ σημείο κάθε μέρα. Στη γειτονιά μου υπάρχει άνθρωπος με μια... καραβοτσακισμένη, σάπια Mercedes 200 (W114) με πινακίδες ΕΛΠΑ η οποία μετακινείται καθημερινά καθώς την βλέπω κάθε μέρα παρκαρισμένη σε άλλο σημείο!

Σε ό,τι αφορά τώρα το ότι έγραψα αυτά που έγραψα για να... εκθέσω την κοινότητα των κλασσικών αυτοκινήτων και να θηρεύσω διαφήμιση για το περιοδικό, νομίζω ότι απλώς ανήκουν στη σφαίρα της συνωμοσιολογίας. Απλώς προσπαθώ αφ' ενός να αφυπνίσω τις λέσχες ώστε να μην χορηγούν πινακίδες οπουδήποτε και αφ' ετέρου να διαχωρίσω την ήρα από το στάρι. Δηλαδή τους επιτήδειους από αυτούς που πραγματικά αγαπούν τα παλιά αυτοκίνητα και επέλεξαν να διασώσουν κάποια από αυτά, επωμιζόμενοι τις περισσότερες φορές ένα δυσβάστακτο κόστος. Αν νομίζεις, αγαπητέ Gost Writer ότι το έπραξα με λάθος τρόπο ζητώ συγγνώμη. Αν πάλι νομίζεις ότι είμαι ανόητος, έχεις κάθε δικαίωμα...

Πάντως επειδή συμφωνώ και με την πρότασή σου να κάνουμε συστάσεις σε όσους νομίζουμε ότι κάνουν κατάχρηση των πινακίδων, οφείλω να σου πω ότι 2-3 φορές που το έπραξα είτε με αγνόησαν, είτε με... έβρισαν. Ακριβώς επειδή ο ασυνείδητος-τζαμπατζής απλώς θέλει να κάνει τη δουλειά του και καρφί δεν του καίγεται αν π.χ. αύριο το υπουργείο καταργήσει το θεσμό των πινακίδων ιστορικού οχήματος.

Αυτή είναι η άποψή μου για το θέμα και εννοείται ότι είμαι στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.

Μετά τιμής,

Κώστας Δημητρέλης

αρχισυντάκτης & φωτογράφος

περιοδικό Car & Driver."

No comments: